tirsdag 11. mai 2010

DT InkyWings; Barnevogn tut/ Baby-pram tut ;)

Jeg har fått mange spørsmål om hvordan jeg lagde barnevognen min.
Jeg har også fått flere spørsmål om jeg kunne lage en steg-for-steg,
så her kommer den :)
Tusen takk til alle dere som gir meg så mange flotte tilbakemeldinger,
det gir meg så masse!!
♥♥♥
I have had many questions on how i made the baby-pram.
And i have also had some questions for a tutorial,
so here it is :)
Thank you so much for all you`re kind comments on my work,
it gives me so much inspirations!!



Her er alle delene dere trenger (eller nesten alle, mangler håndtaket ;) )

Dere trenger følgende;

1 * Spellbinders scallop sirkel (den største av dem!) i kartong.
1 * Spellbinders sirkel i kartong
1 * Spellbinders sirkel i mønsterpapir.
4 * Spellbinders sirkel (den nest minste) i kartong.
4 * Spellbinders (minste) i mønsterpapir.
7 * kartong remser 17 cm lange (Mine er ca 2 cm brede)
7 * mønsterpapir remser 17 cm lange (mine er ca 1 cm brede)
1 * kartong 15 * 9 cm. Preges 1 cm på hver side.

Redigert; Har du ikke spellbinders, så er den jeg har brukt ca 10,5 cm i diameter.
********************************
Here is all the parts you need (Or almost all, you will also need a handle ;) )

You will need this parts;

1 * Spellbinders scallop cirkle (the biggest one!) in cardstock.
1 * Spellbinders cirkle in cardstock
1 * Spellbinders cirkle in DP.
4 * Spellbinders cirkel (the second smallest) in cardstock.
4 * Spellbinders cirkle (the smallest) in DP.
7 * Cardstock strips 17 cm long. (mine are ca 2 cm wide)
7 * DP strips 17 cm long (mine are ca 1 cm wide)
1 * Cardstock 15 * 9 cm. Make a fold on 1 cm on each side.

Edited; If you don`t have spellbinders, the one i use is appr. 10,5 cm


Så deler man opp de store sirklene på midten.
**************
Cut the big cirkles in the middle.


Og lim!
*************
And glue the parts together!


Lag hull på begge sider av de lange remsene, der skal det være plass til en brads.
Lag også hull på "båten"
Scallop halvsirklene skal limes på "båten" og hjul.
******************************
Make holes in the paper strips and make sure the hole is big enough for a brad.
Make two holes on the "boat" aswell.
Scallop half cirkles glues on the "boat" and also the wheels.



Så trenger du en firkant, for å lage "gulv" i vogna.
Denne er ca 10 * 9 cm og preges på 1 cm på alle sider.
***************************
Then you will need a square, to make a "floor" in the pram.
This one is ca 10 * 9 cm, and make a fold on 1 cm on each side.


Her har jeg limt "gulvet" i vogna og satt på kalesjen :)
************************
Here i have glues on the "floor" in the pram, and put on the canopy :)


Så trenger man ett håndtak :)
Jeg har brukt to kartongbiter, og ett grillspyd ;)
Lim det på, og voilà fiks ferdig barnevogn!
************************
Then you need a handle :)
I have used to cardstock leftovers and a barbecue pin ;)
Glue them on the pram, and you have finished you`re pram!


Jeg lagde også ett lite staffelikort til :)
**************************
I made a easel card to go with the pram :)


Nyyydelige motivet er stemplet med distress ink chipped sapphire.
Blomstene har fått masse glimmer mist - Sea glass på seg,
det samme har rosebladene.
****************************
Beautiful motif are stamped with distress ink chipped sapphire.
The flowers are sprayed with glimmer mist - Sea glass.
And also the roseleafs.


Er ikke det motivet nydelig?!
******************
Isn`t that motif just adorable?!


Og her er vogna med teppe :)
*************************
And here is the pram, with the blanket :)






Håper det var noenlunde forståelig,
lurer dere på noe, så bare spør :)

Klemmer fra Maya :)
*********************
I hope it was understandable,
and if you have any questions, just ask :)

Hugs from Maya :)


Recipe:

Stamps: InkyWings 

Papers: Glitz - Maya Damask

Tools: MS - Rose leaf og kantstanser
Spellbinders scallop cirkle og cirkle


69 kommentarer:

MonaV sa...

Wooow...dette er du rå på altså.
Det er jo bare så innmari flott!!!

Lene Aase sa...

Nyyyydelig vogn og kort vennen!!! Tusen takk for at du deler:) Håper alt står bra til, her er det travelt og fint:)
Klemmer fra Lene:)

Marina sa...

Wow! That's stunning Maya!
I love it!
Thank you so much for the tutorial.

Hugs,
Marina

Ane sa...

Å herlighet!! Så nydelig! :)
Denne skal prøves ut! Takk for at du deler :)
Klem Ane

Knerten sa...

Imponerende, dette var råflott ! Så hyggelig at du deler med deg; denne skal jeg ta vare på :-)

Solveig sa...

Så stilig!!
Tusen takk for at du deler framgangsmåten!!

Ha en flott dag!

Unknown sa...

Oh Maya 1000 thanks, its sooo beautiful. LG Andy

Nancy sa...

Glimrende, Maya:O) Tusen takk;O)
Klemmer fra Nancy;O)

Anonym sa...

Denne var super.Takk for at du viser framgangsmåten. Lekker var den.
Marit S

...VitDeko... sa...

Wauuuu its so nice :)

HenrietteH sa...

Hvor er den bare smuk, Maya... Tak for en rigtig fin tutorial, så vi nu alle kan gå i gang .....

Hildegunn sa...

Knallbra! Tusen takk for flott forklaring! Plutselig så det ikke så uoverkommelig ut allikevel :)

Ønsker deg en super dag!
Klem

Dorte sa...

Maya, du er bare fantastisk dygtig. Tak fordi du deler. Tror næsten at jeg kaster mig ud i et projekt.....

Kari Anne's hobby sa...

Åååå, så snilt at du deler med oss som ikke er "papirkunstnere" ;-)
Dette må jeg prøve meg på.
Den er jo bare superfin!

Kari Anne

Pysselbus sa...

Du är helt underbar, Maya! Tusen tack för en fin tutorial!!!


Kram
Linda

Jilli sa...

This is fantastic Maya! I'm sooo pleased you decided to do a tutorial ... i'm gonna need this in January! Hugs Jillix

Therese sa...

Disse vognene er utrolig nydelige, denne også. Og lekkert tilhørende kort, så flott stempel da.
Takk for oppskriften, den skal prøves ut. Klem :)

Bodil sa...

Nydelig vogn. Dette må prøves :)
Flott at du lagde en oppskrift.

Ha en fin dag, klem :)

lastivka sa...

wow! it's the coolest project I've ever seen!!!!

Nina sa...

Åhhh, den er vogna er jo enda finere enn den forrige *dååån* Og det super nydelige kortet da! Jeg bare bøyer meg i støvet jeg altså, for du er sinnsykt dyktig!!

Go`klem fra Nina.

Riet sa...

Ohhh wowwww Maya,so beautiful creations,i love your papers and colours.
So gorgeous card,i love your image.

Hugs Riet.xx

Aina sa...

Og resultatet er like nydelig som det pleier å være! :)

Klem fra Aina :)

Mo sa...

O wow i just love this tutorial. I also saw your first project and now i can make it, when i have found the time :-)
Hugs Mo

Guro sa...

Nydelig vogn, kort og en veldig bra tutorial; tusen tusen takk!!!
Lurer på om ikke jeg skal prøve meg på den en dag.
Ha en herlig kveld :-)
Klem Guro

Meretekj sa...

Jeg er målløs..
Du er bare så kreativ og flink!
Tusen takk for oppskrifta på den flotte vogna, kortet var også kjempefint.
Klem

Gerdie sa...

Maya, thanks for the great tutorial!!!

Wenche sa...

Barnevognene dine er sååå søte, Maya. Små magiske mesterverk!! Det blir nok en runde med denne tutorialen etter hvert skal du se.
Tusen takk for at du deler :0)

Klemmer fra Wenche

Andrea, sa...

Oh this is fabulous, I love looking at all the projects you make. Thanks for sharing the tutorials

elly sa...

hello maya
wouwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
this is sooooooooooooooooooooooooooooooo beautiful
thanks fot the tutorial
hugs elly

Jannhild sa...

Ojojoj, du er bare såååå kanondyktig med papir, lim og pynt!! Denne vogna di er bare bedårende helt myyyyydelig!!

Jeg hadde veldig lyst til å prøve meg på ei slik, men det har ikke blitt til nå...men, nå som du har lagt alt til rette for meg og andre, må jeg bare prøve meg!!! Tror jeg løper på rommet mitt med en gang jeg ;))

Klem og tuuuuusen takk for at du deler!!
Jannhild

Annica H sa...

Men så otroligt fint! Tack så mycket för att du lagt tid på att göra en teutorial! Det underlättar SÅ mycket för oss andra! :)
Kram Annica H

Anne sa...

Helt utrolig nydelig! Tuuusen takk for at du deler oppskriften, dette må prøves!

Ha en super helg!

Klem, Anne

Jacqueline (Sjakkie) sa...

So sweet and so beautiful! Thank you for the tutorial.
Hugs Jacqueline

Mojca sa...

auaaaaa, nice, nice :)

Kim sa...

Thanks so much for the tutorial Maya! I can't wait to make one of these now!
Hugs~ Kim

anne bodil sa...

Lekkert!! virkelig nydelig både kortet og barnevognen. Fikk lyst til å prøve dette en gang, tusen takk for at du deler. :)

Gitte sa...

Åh hvor er den barnevogn bare yndigt. Tusinde tak fordi du ville dele den med os.:)

Christine sa...

Tusen takk. Det nest siste bildet av hvordan du lager vogna er hos meg et rødt kryss...

Gunn`s Kort sa...

Du verden:) Dette var kjempeflott!
Takk for at du viser fremgangsmåten!

Monica Høiskar sa...

Så nydelig den vognen var, Maya! Jeg fikk så lyst til å dra hjem å prøve meg på en sånn med en gang! Men jeg får vel holde ut på jobb ennå noen timer. Dagen har jo akkurat begynt...

Ha en fin dag! :)
Klem fra Monica

Lotta sa...

WOW - helt underbar Maya!!!
Helt mållös...

Kjersti sa...

Dette var berre heilt nydeleg! Flott tutorial - skal verta kjekt å prøva ein gong ;)

Du tryller fram utruleg mykje flott! :)

Madeleine sa...

Jeg finner ikke andre ord enn WOW!! Jeg er målløs! Tusen takk for at du deler tutorialer med oss!!

Alex sa...

OMG! I have only one word for this set: WONDERFUL!
Hugs, Alex

Pia sa...

wow hvor er den yndig, tusind tak for at du deler manualen med os andre.
knus Pia

Aquarell sa...

Så nydelig! Og flott forklaring!
Men for oss som ikke har Spellbinders sirkler og scallopede sirkler, har du sånn ca mål på sirklene du bruker?

Anonym sa...

hello

thank you very very much
and
i become one of yoiur followers

Tine

Nicole sa...

This is such a lovely piece of work!! I printed your tutorial and hope to work with it this week because I have a babyshower to come. It's just the perfect gift.

Thank you so very much, Maya, for your beautiful pram!!

Greetings!!

Olga Marie sa...

Denne var helt nydelig!
Tusen takk for at du deler oppskriftene med oss =)
Jeg har laget den nå, lagt den i bloggen med link til din blogg sånn at du får æren for jobben du har gjort. Nå gleder jeg meg til å følge med på hva du lager fremover! =)

Anki sa...

Tack för en superbra Tutorial. Fick äntligen tid till att prova på att göra en - så jag länkar till din tutorial från min BnW post imorgon. Kramis och ha en härlig helg! Anki

Kruemel sa...

This is just amazing! Thank you so much for the tutorial and sharing this great idea of yours! Will definately give it a try!

Hugs,
Kathrin aka Kruemel

Cor* sa...

Hello. I picked your link up off of someone's blog who attempted this pram & succeeded. I too have attempted and succeeded (to a certain extent ) and will be posting my creation on Friday. I am linking my project back to you for more people to admire your FAB creation. Hope this is ok! Thanks a bunch. Take care and happy crafting.

Unknown sa...

Dear Maya, thanks a lot for this great tutorial!!! You can find my Baby pram here http://happy-family-aron-and-julia.blogspot.com/2010/09/baby-pram-for-little-boy.html
And I think I won't stop on it)))
Julia

Tine sa...

Det er en rigtig fin barnevogn, tak for den gode vejledning. Jeg har forsøgt at lave en også.

ThereseSKortoGott sa...

Thank´s a lot for the great tutorial, it´s nice whith so great "scrap-friend" on the net.
Hugs /ThereseS

ThereseSKortoGott sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hei Maya:)

Nydelig vogn og kort:) Tusen takk for at du deler! :)

Hilsen Anette.

Katrin sa...

WOW!!!! Thank you so much!!!!
Katrin

Janne Asbjørnsen sa...

Vi er en gjeng som kollegaer som lager kort og scrapper og nå vet jeg at noen blir kjempeglade med en så detaljert forklaring på fremgangsmåten på barnevogn. Knallfin

Zora sa...

Åååå vilken ljuvlig vagn, tack för beskrivningen. Den måste jag testa :O)

Eva-Lena sa...

Tusen tack Maya för inspirationen och för en bra tutorial! Jag fick en beställning på en barnvagn och fick äntligen pröva din modell. Jag är helnöjd måste jag få säga...
Här är min variant:
http://elsalster.blogspot.com/2012/01/arets-forsta-alster.html

God fortsättning på året!

Hildegunn sa...

Tusen takk for flott mal! Jeg har laget vogna som du kan se i bloggen min.

Annelie sa...

Hej Maya!
Nu har jag också gjort mig en liten vagn efter din beskrivning, den hittas här: http://annelieskort.blogspot.com/2012/01/valkommen-till-varlden-lilla-emma.html
Kommer säkert att göra flera för det var väldigt kul :-)
Stort tack för en superbra beskrivning!
Annelie

monica hanssen (monicahanssen@live.no) sa...

hei
er det noen som vet om det er mullig å få tak i de delene til barnvognen sånn a man kan sette det sammen selv eller om om det er noen som kan tegne ned formen p alle delene for meg har så lyst å lage denne .håper det er noen som kan hjelpe meg

-Camilla- sa...

Nydelig ! Tusen takk for at du tok deg tid til steg for steg forklaring :)

Anonym sa...

I take pleasure in, lead to I found exactly
what I was having a look for. You have ended my four day long hunt!

God Bless you man. Have a great day. Bye

Feel free to visit my blog post; kitchen home improvement
()

Anonym sa...

Right away I am going away to do my breakfast, later than having my breakfast coming again to read additional news.


Also visit my site home improvement kitchen

Anonym sa...

Hello there, You have done an excellent job.
I will definitely digg it and personally suggest to my
friends. I am sure they'll be benefited from this website.



my web-site ... darmowe ogłoszenia radomskie

Anonym sa...

Hvor stor er katonen med de klippede kanter?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Populære innlegg