fredag 3. januar 2014

Stempelglede Design Team Call 2014


Åhhh, det er med skrekkblandet fryd jeg skriver dette innlegget!
Stempelglede/Gunhild, søker nemlig etter flere design team medlemmer,
og det har vært en drøm for meg å kunne være med på hennes team ♥

Jeg er jo ikke noen typisk vintage kortlager,
men stemplene hennes kan brukes til alt!
Så de passer "min" stil perfekt ;)
De er så lekre i detaljer og en drøm å skape med :)

Det å skulle lage ett kort, som gjenspeiler "min" stil,
samt er godt nok til att man kanskje er så heldig å komme inn på teamet,
er ingen enkel sak!
Det var så mye jeg hadde lyst til å gjøre, så mange stempler jeg hadde lyst til å bruke!!
Så valgets kvaler..

Jeg endte opp med å lage to forskjellige,
og klarte ikke velge hvem av dem jeg skulle søke med.
Så derfor er det to kort, med kun stempelglede stempler i dette innlegget ♥

I tillegg ville hun att man skulle vise frem tre kort som viser stilen vår, og som vi var fornøyd med.
Disse ligger nederst i innlegget ;)
************************
Oh my, it is with fearful joy i write this post!
Stempelglede/Gunhild, are looking for new design team members,
and it has been a dream for me to be on her team ♥

My style of card making, isn`t typical vintage,
but Stempelglede stamps can be used for anything!
So they suit "my" style perfectly ;)
They are so detailed, and gorgeous and a dream to create with :)

To make a card that reflects "my" style,
and that is good enough to have a chance to make the team,
wasn`t so easy!
There was so much i wanted to do, so many stamps i wanted to use!!
So i had a difficult time to choose..

I ended up with two different cards,
and could not choose wich of them to use, so in this post i have two cards with only Stempelglede stamps ♥

And Stempelglede/Gunhild also wanted us to show three cards that show our style,
and that we was satisfied with.
These cards are at the bottom of this post ;)


Så, her er kort nummer 1 :)
Og en liten advarsel, det er mange bilder i denne posten!
*************
So here is card number 1 :)
And i warn you, there is tons of pics in this post!


Jeg valgte ett hovedmotiv fra Vintage Garden settet.
Dette ble malt med distress markers, i bruntoner med en dæsj med blått :)
Teksten er ifra En liten hilsen settet.
Blomstene i hjørnet er ifra Grunge collection settet .
******************
I choose to work with a image from the Vintage Garden set.
This was colored with distress markers, in brown and with a splash of blue :)
The text is from the En liten hilsen set.
And the flowers in the corner are from the Grunge collection set.


Nydelig tekst :)
Sommerfugler er Dutch dobadoo, som er farget med distress ink.
****************
Beautiful text (Means; A belated birthday greeting) :)
Butterflies are Dutch Dobadoo, wich i have colored with distress ink.


Rett å slett vakkert dette motivet ♥
************
This image is just gorgeous ♥


Båndet er farget med distress ink i vintage photo og brushed corduroy :)
Og som en liten ekstras detalj, hjerte charms og perler.
********************
The ribbon is colored with distress ink Vintage photo and Brushed corduroy :)
And as a extra detail, metal heart charms and pearls.


De nydelige blomstene fra Grunge collection :)
*************
The beautiful flowers from Grunge collection :)


Jeg pynter alltid kortene mine på alle sider!
Det har liksom blitt "meg" det :)
Det samme med dette kortet.
Her har jeg brukt tekster fra Gratulerer med dagen settet,
og en av swirlene ifra Vintage Garden settet.
****************
I always decorate the insides of my cards!
It has sort of become "my" style of doing it :)
So the same with this card.
Here i have used text from the Gratulerer med dagen set,
and one of the swirls from the Vintage Gardens et.


Stemplet først en tekst med distress ink Stormy Sky og Chipped Sapphire,
og deretter Klem til deg i brunt :)
*******************
I first stamped one text with distress ink Stormy sky and Chipped sapphire,
and then Klem til deg in brown ink :)


Swirlene ifra Stempelglede er jo bare så utrolig lekre!
*************
The swirls from Stempelglede is just so gorgeous!


Og baksiden ;)
Jeg liker att kortene mine er gjennomført på alle sider.
Og bruker samme oppsett på alle sider.
Mulig det blir kjedelig, men jeg liker dem slik ;)
***************
And the back of the card ;)
I like to make my cards in the same layout on all 4 sides.
Possible that some might think that it is boring, but i like it like that ;)

♥♥♥

Og da er det kort 2 som kommer :)
Beklager att dette innlegget blir så heftig, med alle bildene!
Men jeg klarte som sagt ikke å velge mellom disse 2 kortene,
så da ble det sånn!
*******************
And then it is ready for card number 2 :)
So sorry that this post is so picture heavy!
But as i said, i couldn`t decide wich of the cards to apply with,
so then it had to be like this!


Dette kortet er mye enklere i utformingen,
men samtidig helt "meg"!
Jeg er så kontroll frik og petimter, 
så jeg liker rene linjer og balanse i kortene mine.
Samtidig kan jeg lasse på med blomster, perler og stæsj,
men noen ganger liker jeg det helt rent og enkelt!

Synes det blir stilfullt,
og med sånne nydelige stempler, trenger man ikke lasse på med noen ting!
*************
This card is much more simpler in the design,
but at the same time, yet totally "me"!
I am a control freak and a pedant,
and i like clean lines and balance in my cards.
At the same time i can over embellish my cards with flowers, pearls and such,
but some times i like it just clean and simple!

I think it is so elegant,
and with such gorgeous rubberstamps, you don`t need much embellishments!


Her har jeg brukt swirler fra Ornate collection settet,
og embosset dem i brunt.
Så maskerte jeg det runde "min venn" stempelet fra Min venn settet,
og embosset det også i brunt på vellum.
******************
Here i have used a swirl from the Ornate collection set,
and embossed them in brown.
Then i masked the round "my friend" stamp from the Min venn set,
and embossed that on vellum in brown too.


Jeg elsker swirlene til Stempelglede/Gunhild,
så det var egentlig på tide att de fikk være i fokus!
***************
I love the swirls from Stempelglede/Gunhild,
so it was about time they could shine on their own!


Båndet ble farget med distress ink for å matche kortet,
og så satte jeg på to små metall hjerter :)
**************
The ribbon was inked with distress ink to match the card,
and then i attached two small metal hearts :)


Tekst fra Min venn settet ♥
**********
Text from the Min venn set ♥



Baksiden ble laget lik som forsiden ;)
*******
The back of the card was made to match the front ;)


Så da gjenstår det bare å finne tre kort som er "meg".
Ikke enkelt det heller!

Men her er de;
******************
So then it remains to find three cards that show "my" style.
Not so easy either!

But here they are;


Jeg liker att man ser både motiv, papirer og pynt i kortene.
Altså, de kan godt være pyntet, men ikke overpyntet!
Det gjenspeiler vel de fleste av kortene mine, tror jeg.
Dette kortet er jeg veldig glad i ♥
***********************
I do like that you see the image, papers and embellishments in the card.
I mean, you can embellish them, but not over embellish them!
Most of my cards refelcts that, i think.
I love how this card turned out ♥


I løpet av høsten har jeg fått opp øynene mine for diesene mine :)
Altså, jeg bruker dem hele tiden jeg, 
men nå har de fått skinne litt ekstra ;)
Dette kortet er også veldig meg, enda det ikke er noen motiver her,
kun tekst :)
*****************
During the fall i have definitely seen my dies with new eyes :)
Well, i have been using them on my card before,
but now i have made them shine a wee bit extra ;)
This card is also very "me", yet there are no images here,
just text :)


Også må jeg ha med dette kortet
Kortet ble laget til en tutorial jeg skulle ha i bladet Ett Trykk.
Og jeg ble så fornøyd med brettingen, 
og kortet i sin helhet :)


Så da får det være nok prating, og bilder ;)
Om du vil se mer av det jeg har laget med Stempelglede stempler,
så finner du det her :)
Og jeg er så glad for att du har vært med meg hele veien ned hit!
Jeg krysser fingre og håper uansett utfall att jeg har kunnet inspirere litt!
Ha en superduper fredag ♥
Klem, Maya
***************
And i must show off this card
The card was made for the magazine Ett Trykk, and it was a tutorial about the folding.
And i was so pleased with how the folding worked out,
and how the card turned out :)

So then i can stop, with the talking and show off pictures ;)
If you wanna see what else i have done with Stempelglede stamps, 
then you find it here :)
And i am happy that you made it all the way down here!
I cross my fingers, and no matter how it turn out, i still hope that i have inspired a little!
Have a wonderful Friday ♥
Hugs, Maya




Stamps: Stempelglede - Vintage Garden, En liten hilsen, Grunge collection, Gratulerer med dagen.
Papers: Maja Design - Vintage Autumn
Tools: Spellbinders - Petite Ovals, Big scallop ovals.
Embellishments: Seam Binding ribbon, Lace, Metal hearts, Pearl hearts, Pearls. Small metal dotted rondells.
Other: All edges are inked with Distress Ink Walnut Stain. Flowers from Grunge collection is stamped with Distress Ink Stormy Sky and Chipped Sapphire. Ribbon is inked with Distress Ink Vintage Photo and Brushed Corduroy.
Medium: Distress Markers.
Colours: Vintage Photo, Brushed Corduroy, Walnut Stain, Rusty Hinge, Stormy Sky, Chipped Sapphire, Mustard Seed.





Stamps: Stempelglede - Ornate collection, Min venn.
Papers: Maja Design - Vintage Autumn
Tools: Spellbinders - Long deckled Rectangles
Embellishments: Ribbon, Brads, Metal hearts
Other: All edges on the design papers are inked with Distress Ink Walnut Stain. On the front panels i have inked with Stormy Sky and Chipped Sapphire. Ribbons is colored with Walnut Stain, Vintage photo and Chipped Sapphire. All text and swirls are embossed with Brown embossing powder.

14 kommentarer:

Wenche sa...

Så nydelige kort, vennen!!! Fantastisk vakre farger og lekkert dekorert. En fryd for øyet ♥
Lykke til ♥
Klemmer fra Wenche :)

My Hyde Away sa...

Helt nydelige kort. Klem fra Kirsten

angeljakki sa...

Totally love your work, always so much detail and inspirational work.
Hope you make the team as your work is second to none and of such a high standard, who wouldn't find inspiration!!! xxx

Anne- Elisabeth sa...

Så Nydelige kort, med lekre detaljer og farger. Jeg elsker kortene dine
Lykke til og Klem fra meg

Anonym sa...

Tusen takk for nydelige bidrag og søknad om å bli medlem av Stempelglede sitt designteam!

Klem fra
Gunhild

Elin sa...

Nyydelige kort!! Vakkert oppsett og fargelegging som alltid, her kom de vakre stemplene til Stempelglede virkelig til sin rett :) Ønsker deg masse lykke til med søknaden, holder fingrene krysset :)

Pia sa...

wow så flotte kort og så smukt farvelagt, det er så lækre stempler tror jeg skal finde mine frem, jeg har de fleste af dem
Ønsker dig et godt nytår og held og lykke
knus Pia

Anne-Eddie sa...

Nydelige kort!! Ingen tvil, jeg ville valgt deg ! Lykke til da!
Klem fra Anne-Eddie ;)

Jane sa...

They are all gorgeous! Love how you've decorated the insides too. hugs, Jane x

cebelica sa...

Good luck with the DT call. Your creations are gorgeous! Hugs! xx

Elise sa...

Wow, these are GORGEOUS! I love them all!!! Beautiful colors!!

Happy New Year!

Sending Warm Hugs,
Elise

❤ Kaia sa...

WOW Maya.
Er ikke dette en sterk søknad så vett ikke jeg....
NYDELIGE kort begge to.....

Klem fra Kaia

Unknown sa...

Underbara kort! Hoppas verkligen att dom tar med dig i sitt DT :)

God fortsättning!
Kram
Malin

Sol sa...

WOW!! Så Utrolig Lekkert!! Nydelig Fargelegging. Blomstene bare popper mot meg.. Utrolig Vakkert!! Supre Spreke farger. Lekker kombinasjon!! Denne søknaden kommer du langt med! :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Populære innlegg