onsdag 2. desember 2009

DT hÄnglar & stÄnglar; julekalender / advent calender


Det er allerede 2 desember,og bare3 uker igjen til jul!
Tiden går fort,og jeg henger "litt" etter...
Men her kommer hvertfall en julekalender jeg har laget til min gode venninne Lena :)
*****************************
It is already 2. december, and only 3 weeks to christmas!
The time flies,and i am left behind...
But here is a advent calender i`ve made for my dear friend Lena :)



Tre etasjer med "kaker" og jule hÄngler :)
Måtte jo bli en kake,kalendere er jo "candy" ;)
**************************
Three floor "cake" with some christmas hÄnglars :)
Had to "make" a cake, it is candy after all ;)



Zoomet inn på hÄnglene som er malt med distress ink refiller.
**********************
Zoomed in on the hÄnglars, i`ve colored them with distress ink refills.



















Denne jenta peker opp til den siste pakken på "kaken" så Lena kan finne den ;)
************************
This girl is pointing to where Lena can find the last "candy" ;)



Fra oven :)
*******************
From above :)



Juletrærne er laget med spellbinders.
Papirer fra Ladybug & friends.
************************
The christmas trees are a spellbinder dies.



Tallene er skrevet ut på data`n,og kuttet ut med spellbinders sirkler.
***********************
The numbers are printed and cut out from Spellbinders.



Alle kantene på kakene og rundt på selve "fatet" er en bord fra Martha Stewart.
Deretter har jeg hatt på glass glitter.

Ha en flott dag!
Klemmer fra Maya :)
*********************************
All the edges are a punch from Martha Stewart.
Then i have added som glass glitter.

Have a wonderful day!
Hugs from Maya :)

84 kommentarer:

annicka sa...

Tusen tack för titten! =)
Men vilken underbar adventskalender du har gjort!! Jag älskar varje bit av den...granarna, paketen, istapparna på kanten...ja den är verkligen superfin =) Vilket jobb du har lagt ner! Fast det var ju väl värt mödan :) Stor klem!

Janniche Drivdal Eriksen sa...

ojojojoj så flott!!!!!!!!!!!
håper jeg en gang kan komme i nærheten av å bli så flink:)
klem fra janniche

Lene Aase sa...

*dåne*, så rålekker!!!! Og for en jobb da:) Nydelige detaljer og eg digger glassglitteret!!!
Håper alt står bra til i julestrien, her blir det ikke gjort så mye;)

Klemmer i fleng:)

Anonym sa...

Hei Maya :).

Himmel og hav så nydelig adventskalender da. Du er bare helt rå altså. Du har virkelig fått med deg det meste av alt. hÆngelene er kjempe fine. Sukk.
Ha en fin kveld
Klem !

Sian sa...

OH WOW!, stunning, amazing, beautiful I'm lost for words!
Sian
x

Randi Th. sa...

Herlighet så flott!!! For en jobb du må ha hatt med å lage den!
Men, resultatet ble jo et mesterverk!
Ha en flott dag!
-klem-

Anonym sa...

Nei noe så rålekkert!!! du og du, her har du stått på må jeg si, wow, utrolig kreativt påfunn!!:)

Dægærn..jeg er imponert altså..! Hehe! Ha en fin dag videre!

Hilsen Cathrine:o)

Camilla sa...

Maya, Maya!
Vilken socker söt tårta.
kan titta om och om igen.
Det är så läckra dekorationer.
Och vilket jobb du har gjort.
Och hänglarna kommer verkligen till sin rätt.
Super flott Maya....undrar om den finns på vårat kondis här i stan;)

Kramar Camilla

Anneke sa...

Wow MaYa, This is gorgeous!!!What amazing beautiful!The idea, the stamps, the colors everything is perfect.

Hugs Anneke(the Netherlands)

I visit your blog a lot, you always make beautiful things.

Marianne sa...

Ojojojo, hva sier en til noe sånt noe da???? Denne må jo ha tatt et år å lage, og ingen, ingen andre enn deg hadde fått det til!!!!
Et mesterverk!!!
Og jeg kan nesten se en hoppende, superglad Lena i bakgrunnen:)

Mange klemmer fra en mektig imponert Marianne:)

(...som skal rett tilbake til kalenderen og studere videre...)

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Wow! Jeg er stum av beundring! Hvor lang tid har du brukt på dette vidunderet? Så utrolig mye lekre detaljer og for noen nydelige hänglar...

Klem fra Gøril

malla-b sa...

Kjempe flott. Utruleg kv du greier å få til. Eg er heilt mållaus.
ha ei fin adventstid.

Heidi sa...

Hei Maja.
Wow... for en utrolig flott kalender!! Lekkert sammensatt og så mange flotte detaljer :) blir rett og slett stum av beundring:)!!

Ha en fortsatt fin dag !

klem fra Heidi

annemarie sa...

oooh this project is just perfect. so beautiful colored and just great. i think your friend will love it,I love it tooo

hugs Annemarie

Sharon sa...

Oh wow Maya, this is absolutely amazing! It must have taken you hours and hours. Lena is one very lucky lady to be receiving this.

Marianns papirgleder sa...

Fantastisk nyyyydelig, den skulle nok eg ha blitt kjempeglad for å få!!:)

Jeanette sa...

Wow!!! Du er helt utrolig, du! Lager de flotteste ting! Denne kakekalenderen var virkelig fin, og jeg er misunnelig! :) Må ha vært litt av en jobb.... (ikke så misunnelig her hehe). Tenker meg at mottakeren ble glad! *klem*

Jacqueline (Sjakkie) sa...

Wow, this is beautiful! Really super, great job.
Hugs Jacqueline

Evy-Kristin sa...

Absolutt helt fantastisk, Maya!!!!!!
*dååån*

MonaV sa...

Tusen takk for titten, og jeg har sett leeeenge;)
For et utrolig flott mesterverk....wooow sier jeg bare.
Denne kalenderen er bare helt rååå!!!

Janiel/ janny sa...

Oh this is yummy and very adorable!!!
Your friend is going to LOVE IT!!
hugs, Janiel

Anette sa...

WOW - så utrolig lekker!!
Vet hvor lang tid det tar å lage et slikt kakestykke... utrolig flott adventskalender!!

Marina sa...

Wow! That's absolutely stunning!
I'm speechless. I love it!

Hugs,
Marina

Gry-Beate sa...

Det er noe av det nydeligste jeg har sett;o)

Anita Thorsen sa...

Du er helt rå. Dette var bare så stilig. For en jobb med lekkert resultat.

Eva Helen sa...

WOOOOOOW nå "dåner" jeg,hihi.Så lekker julekalender du har laget!!!Og ikke minst for en jobb det må ha vært å lage deb!!Flotte detaljer og motiver du har brukt også.Super heldig venninen din:-)

Ha en God dag.

Klem Fra Eva Helen

Sue sa...

Oh Maya what a wonderful gift for Lena she will adore it, it is so beautiful, Happy Crafting to you,Sue xx

Lene sa...

WOW!!! Dette er den flotteste kalenderen jeg har sett!!!!

Artyjen sa...

Now this really is in the category of yumminess!! Superb....what a lucky friend...your advent calendar is to die for :)
xoxo

Alina sa...

Maya, I don't know what to say, this is just too beautiful for words!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hugs,Alina

Anonym sa...

wow! What a wonderful creation for a calendar!!
Fantastic!!!!! Where I can buy the images?

Elma

Sindra sa...

Woooow!!! Vilken otroligt fin kalender! Helt fantastisk! Har suttit och tittat på bilderna läääänge...så många fina detaljer det är på den också :D

Lisbeth sa...

Himmel og hav,denne var fantastisk flott og for et arbeid!!!
Du er helt rå!!!
Klem,Lisbeth

Sigrun sa...

guri malla, maja! Du er helt utrolig! For en utrolig flott kalender...den flotteste jeg har sett faktisk! Skulle ønske det var jeg som het Lena!
Klem Sigrun

Carola sa...

En så otroligt läcker adventskalender man hittar här!
En hel massa med söta vackra detaljer, den här är verkligen superfin. Samt att vilket massa med jobb du har lagt ner på den!
Kram Carola

Iren sa...

WOW Maya denne var bare rålekker!!! Bøyer meg for deg! Flinka!!!!!

Ha en flott onsdagskveld!

Klem

Anonym sa...

wonderful!!!!!
hugs
Elma

Karin Dahl sa...

Har sikkert sagt det før;) men jeg har ikke ord for hvor kreativ og utrolig flink du er til å skape så utrolig vakre ting ut av intet.
Dette var jo et aldeles nyyyydelig og for en oppbygning da gett:)
Vakert vakert!
Clemzy Karin D

Anne sa...

Guri, dette er rett og slett den flotteste julekalenderen jeg noengang har sett!!

Klem fra Anne
http://anne.hobby-site.com

Hege-Annie Simonsen sa...

Herlighet, Maya!...
Dette er bare helt... WOW!
Nesten så du overgår deg selv, mange ganger. :) En sann mester med papir, stempler og scrappe-stæsj! Lekkert! :)
Klemmer, Hege

Lia sa...

This is some amazing gift in the dark days before Christmas!!!!!!
I'am almost without words............

Hildegunn sa...

Kjempelekkert kalender, utrolig flott pyntet og masse flotte detaljer! Til og med snøen som henger nedover hustakene har du fått med : )

Ønsker deg en flott kveld!
Klem

Nina sa...

Her må det både heppes, sukkes og dånes! Herre min hatt, Maya, kalenderen din er bare helt fantastisk LEKKER!! Jeg har nå vært målløs i 10 min, og bare sett og sett og sett! Du er helt vanvittig dyktig!!! Flinkest i verden faktisk :)

Og jeg må si jeg er temmelig misunnelig på Lena altså *fnis*

Go`klem fra Nina

Karina Beck sa...

Wauw altså Maya hvor er den altså flot. Heldige Lena!
Og så flot gennemført som altid fra dig.

Sabine´s Basteleckchen sa...

Hello,
this is a very nice kalender.
It´so beautiful-
Absolut great.
Geets Sabine

Nixe-Moni sa...

OMG Maya, this is absolutely amazing and stunning! What a fantastic advent calender with sweet images and great details, wow! Your friend will love it.
Hugs
Moni

HenrietteH sa...

Hej Maya....

Ja, jeg kan ikke sige noget som alle de andre ikke allerede har sagt... Jeg har bare aldrig set noget så smukt og gennemført...

Sikke en heldig pige...

Tak for din søde kommentar på min blog...

Unknown sa...

Nämen åh, så otroligt fin!!! Du är helt sanslöst duktig, Maya!

Många kramar, Helena.

Grethebella sa...

Fantastisk!
Er det noen som kan trylle med papir så er det deg.
Så heldig venninnen din er som får denne.

Rønnaug S. sa...

Du store verden!!!! Det var en aldeles nydelig kalender!!! Og for en jobb du har lagt ned i den. Jen nyter virkelig synet!!

Og tusen takk for tips om betilling av Hänglene. Neste gang blir det små bestillinger :)

Camilla sa...

Wooooowwww!!! Sitter her og sikler jeg;) hehe! Kalenderen er bare helt utrolig flott!!! For et arbeid! Bøyer meg i støvet nok engang!
Klemmer fra Camilla.

Joan sa...

Hold da op, jeg er vildt imponeret, kan slet ikke forestille mig hvor lang tid det har taget at lave kalenderen. Så mange flotte detaljer :)

Wildärtan sa...

Mendet var då det grymmaste så assnyggt!! Helt otroligt:-)

freaky sa...

WOW!! Maya! What a wonderful calendar!! I love it!!

big hugs, Nicole

mettepip sa...

Å, kjære vakre vene - her ble jeg jammen stum av beundring! For et mesterverk - helt utrolig flott. Så mange lekre detaljer. Synes det var morsomt med jenta som pekte til den siste gaven;) Heldige Lena!
klem fra Mette

nicky sa...

OMG Maya what a fab adventkalender! wonderful, great, asome and and and........I love it! Hugs nicky

Lena Katrine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne sa...

Oj så lekker kalender Maya!! Heldige Lena!

Masse flotte detaljer og nydelige farger!

Klem fra Anne

Nancy sa...

Milde himmel for en kreativitet! Heldige Lena:O) Flotte ark og farger, fantastisk design!!!! Søte hängler figurer.
Henger etter er bare fornavnet her i gården. Kortpressa går varm her om dagen, ingen tid til blogging:( men får ta det igjen over jul:)
Ha ei strålende adventstid.
Klemmer fra Nancy;O)

Papirdilla sa...

Nei,.... er det mulig....? Fy, søren så flott!! Det er den søteste og mest gjennomførte kalenderen jeg har sett!!! Virkelig litt av et kunstverk, synes jeg:) Du er råflink på slike litt utenom-det- vanlige-ting.

Og så setter jeg så pris på de koselige kommentarene dine i bloggen min:)

Adventsklem,
Hanne

Therése Ringström sa...

Stort tack för att du gjort min dag ännu vackrare!!!! Detta var helt otroligt, vilket jobb och vilka fantastiska detaljer du har!!

Vilken lycklig vän du har som får en sådan underbar present!!

Ha en riktigt bra dag!

Kram Therése

Sissel Anita sa...

fy søren for en lekker kalender Maya. Skjønner ikke hva du er laget av jeg som kommer med så mange lekre kreasjoner!!

Lena Katrine sa...

Og dere aner ikke hvor heldig jeg er dere!!! Jeg er vel like hoppende glad for denne kalenderen, som den hoppende hÂnglarjenta som peker på pakke nr.24 :):):)
Om denne er flott på bildet, så er den bare enda mer usigelig vakker i virkeligheten! Papirene er nydelige, hÂnglene er helt magiske, og det glitrer og skinner i både juletrær og kake-pakke-stykker - der den står å pynter opp spisebordet mitt :)
Tusen, tusen takk atter en gang, vennen, for denne fantastisk nydelige kalenderen! Du er bare best!!!

Go'klem

Scrappy Smile sa...

WOW! WOW! WOW! Helt stum her jeg sitter, jeg!!! Første gang jeg er innom bloggen din, men jeg skal jammen meg følge denne! Jeg fikk nettopp en blogaward og har valgt 6 stk å gi den videre til, og da vil jeg at du skal få en av de. Her er link til innlegget i bloggen min med awarden: http://scrappysmile.blogspot.com/2009/12/i-am-sending-blogaward-on-to.html

Nora sa...

What a way to end the year - but I get the feeling you're not even close to the end ;)
I can't imagine what you'll surprise us with next!
Big hugs,
Nora

Miia sa...

The most beautiful calender I have ever seen!!

Mona Evy sa...

WOW, Maya!
Jeg har bare et ord!
Leeeeekker!!

Ha en fin dag!

Klem fra Mona

Kreativmonster sa...

Absolutely marvellous!

❤ Kaia sa...

øhdlzdøojwfrhu.....
Heldige Lena.....
For en kalender, for en jobb, og noe så lekkert.......
Motivene var såååå skjønne, og så nydelig fargelagt.
Hele kalenderen er jo bare et syn....
FANTASTISK.
Klem fra Kaia

Jannhild sa...

Å dra meg i fletten!!! WOW, Maya!! Dette synet her var bare til å bøye seg i støvet for!! Et aldeles nyyyyyyyyydelig stykke arbeid!!
Heldiggrisen, Lena Katrine!! Kan tenke meg at den er enda vakrere i virkeligheten!

Nok en gang, WOW!!!

Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :)
Ha en flott 3. desember!
Go'klem fra Jannhild

annes paperfun sa...

Gosj!!! Nå mistet jeg nesten pusten her!!
Noe så lekkert!!
Gurilang så mange flotte detaljer!!!
Du imponerer meg hele tiden.
Klem Anne

Lim sa...

OMG Maya! This is the most beautiful thing that I ever seeing.
I'm out of words, really. It's fantastic, gorgeous and amazing.
Your coloring as usual is spectacular but look at all those details.. Beautiful it's an small word for this stunning piece of art.
I'm so happy to see you in the Hanglar team. :) Thank you for all the inspiration.

Hugs,
LIM

Desire Fourie sa...

Oh my, how stunningly uniquely gorgeously yummyliciously creative is this. You must have spent weeks creating this luscious calendar. I am totally amazed and can't stop looking.
Hugs
Desire

Hege sa...

*Dåne* Er det MULIG, Maya????!!!?? Dette er intet mindre enn et kunstverk! Det er noe av det flotteste jeg har sett!!

Fatter ikke hvor du får alt fra, men lekkert er det bestandig!

Go'klem Hege

Christina C. sa...

Wowwwww.......this is the most spectacular piece of art I have ever seen!!!!!!! Absolutely GORGEOUS!!!
Hugs, Christina C.

Tammi sa...

Wow!!! Lena is soooo lucky to get this incredible and gorgeous creation! So much work, I'm amazed! Beautifully made Maya!! ~Hugs

Ida / Little sa...

WOW, for et nydelig stykke arbeid du har lagt ned i denne adventskalenderen! Helt rått er det faktisk!!!

God helg, Klem Ida

Lisa sa...

Så otroligt kreativt... jag njuter av att bara titta på skapelsen :o)
Wow!

Ljus & Kärlek Lisa!

Riet sa...

Ohhh ,what beautiful Maya,i love the images and colours.
So gorgeous papers and details.

Zo mooi..
Hugs Riet.x

craftimamma sa...

This is simply breathtaking!!!!!

Lesley Xx

Kim sa...

WOW Maya that is Gorgeous! What a STUNNING creation!
Hugs~ Kim

♥ Kari ♥ sa...

Å himmel Maja!! WOW!!
Noe SÅ fantastisk!!
Du lager de lekreste ting, og det er vanskelig å finne ord!!
Utrolig flott!!

Mange klemmer fra Kari

Mira sa...

Wow, this is so awesome, amazing and gorgeous :)

Astrid sa...

Sitter med tårer i øynene og studerer dette fantastiske vakre mesterverket du har laget Maya!!! Ja nesten så en ikke finner ord. Herlighet så nyyyydelig:-)))) Tenk at en kan lage noe så vakkert av papir:-)) Du er bare sååå dyktig altså!!!!
For en vakker gave å gi til en god venninne:-)) Tviler ikke på at Lena ble hoppende glad for å få denne:-))

Klem,
Astrid

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Populære innlegg