mandag 30. desember 2013

Top 12 cards of 2013


Åhhh, dette er så vanskelig!
Det å skulle velge ut bare 10 kort fra alt man har laget i ett helt år..
Så i år ble det 12 kort og ikke 10.
Og det var vanskelig nok!
Er så mange av kortene som betyr noe for meg, 
det kan være motivet, fargene eller den som det ble laget til.
Så helst skulle jeg ha hatt med flere, men 12 er ett bra tall ;)
*****************************
Ohhh my, this is so hard!
To choose onlu 10 cards from the whole year...
So this year i landed on 12 cards, and not 10.
And trust me, it was hard enough!
It is so many of the cards that means alot to me,
it can be the image, colors or the person that got the card.
So i would have had more cards on the list, but 12 is a good number ;)


Starter listen med ett påskekort :)
Og her er kortet valgt rett å slett på grunn av motiv, farger og oppsett ♥
*****************
I kick off the list with a Easter card :)
And this one is picked because of the image, colors and layout ♥


Jeg har de to siste årene vært gjestedesigner hos Ett Trykk magasinet, for å lage tutorialer.
Dette er ett av de jeg har laget tutorial av. 
Og dette kortet er jeg så fornøyd med!
Her er det lommer for tags, penger, eller andre ting, og detaljer i alle retninger!
***************
The last two years i have been a Guest Designer for Ett Trykk magazine, to make tutorials for them.
This is one of the cards i have made a tutorial off.
And this card i was so pleased with!
Here there are pockets for tags, money, giftcards and so on, and lots of details!


Dette kortet ble laget til Inzpira magasinet.
Og jeg var så stolt når det kom på trykk i april utgaven av bladet :)
Kortet er laget med Lalla (Bildmålarna) i tankene,
så her er det Bildmålarna motiv, tekst, papirer og detaljer!
Ett kort jeg er veldig fornøyd med ♥
**************
This card was made for the Inzpira Magazine.
And i was so proud when it got in the April issue of the magazine :)
The card was made with Lalla (Bildmålarna) on my mind,
so on this card it is Bildmålarna images, text, papers and details!
A card i am so pleased with ♥


Grunnen til att dette kortet er med på listen, er fordi jeg utfordret meg selv til å fargelegge øyne!
Øyne med liv i.
Noe jeg delvis fikk til, synes jeg!
****************
The reason why this card is on the list, is beacuse i challenged myself to color eyes!
Eyes that looks "alive"..
Well, i partially made it, i think!


Og i 2013 fant jeg ut att det faktisk går ann å lage kort, uten å fargelegge motiver!
*ler*
Og moro er det også :)
**********************
And in 2013 i found out that it can be done, making cards with out colored images!
*Laugh*
And so much fun too :)


Mamma`s kort til morsdagen ♥
Det måtte jo bare være med!
Her er det med mye av det jeg liker med kortlaging, detaljer og symboler som betyr nor for meg :)
*****************
My mother`s card for Mother`s Day ♥
It had to be in this list!
Here is alot of the things that i love about cardmaking, details and symbols that means something for me :)



Og når man maskerer bort stjerner og snø, så vips har man ett motiv for hele året :)
Fornøyd med fargeleggingen ble jeg også ♥
***************
And when you mask away the stars and the snow, voilâ you got a image for the whole year :)
And i was pleased with the coloring too ♥


Åhhh, dette kortet liker jeg ♥
Motivet, fargeleggingen, fargene og detaljene.
Her var jeg så fornøyd, og synes det var utrolig gøy å lage!
*****************
Ohhh, i love this card
The image, coloring, colors and details.
Here i was so pleased, and i had a blast making it!


Dette kortet er med, fordi det ble laget når jeg var i Sverige sammen med Mette ♥
Og fordi motivet er ett gammel motiv fra hÄnglar & stÄnglar som jeg har søkt etter i flere år!
Når det endelig ble mitt, var gleden enorm!!
I tillegg har jeg brukt min nye symaskin og sydd på det ;)
***************
This card is on this list because i made it when i was in Sweden with Mette ♥
And because the image is an old one from hÄnglar & stÄnglar, and i have been wanting it for years!
When i finally got it i was so happy!!
And i have also sewn on this card, with my new sewing machine ;)


Fargelegging er noe av det jeg elsker ved kortlagingen :)
Og noe av det jeg slapper mest av med.
Så igjen, ett kort som er valgt på grunn av fargelegging ;)
**************
Coloring images is one of the things i love about cardmaking :)
I find it so relaxing to sit and color.
So again, a card choosen because of the coloring ;)


Herrekort er det ikke ofte jeg lager.
Og jeg synes de er utrolig vanskelige!
Men dette kortet ble jeg så fornøyd med :)
Liker alt ved kortet jeg!
*************************
Card for men isn`t often i make.
And i find them very hard to do!
But this card i was so pleased with :)
Love it!


Her er det mye følelser..
Jeg var så heldig å være gjestedesigner for Wee stamps i juni,
men så mistet jeg Orin
Og alt som het kreativitet forsvant.
Så der satt jeg, med de vakreste stempler, og fikk ikke til å gjøre noe!
Men i juli, fikk jeg endelig til å lage dette :)
****************
Oh, here it is so much emotion..
I was so lucky to be a Guestdesigner for Wee stamps in June,
but then i lost Orin
And all the creativity was gone.
So there i was, with the most beautiful imeages, and didn`t manage to make anything!
But in July, i finally made this one :)




♥♥♥



Tusen takk for at du stikker innom å ser på listen min ♥
Håper jeg har klart å inspirere deg gjennom 2013,
og vit at dere inspirerer meg!
Tusen takk for alle koselige kommentarer og all glede :)
Klem, Maya
****************
Thank you so much for stopping by and look at my list ♥
I hope i manage to inspire you in 2013,
and know that you are my inspiration!
Thank you so much for all the nice comments and all the joy :)
Hugs, Maya




12 kommentarer:

Desire Fourie sa...

This is a wonderful selection of cards and a great reflection of your beautiful creative style.
{Would love you to visit my blog and join my 130,000 Page View Give-Away. Thank you so much, if you have already entered, and good luck.}
Hugs
Desíre
{Doing Life – my personal blog}

Maryann Laursen sa...

WAUW alle dine kort her er bare super flotte alle sammen Maya, så det er umuligt bare at vælge en favorit, da de er såå forskelligeog alle er pragtfulde, så jeg vil bare ønske ry Godt Nytår og de er bare alle sååå fantastisk skønne.

❤ Kaia sa...

For ei lekker liste Maya.
Det kunne vært mange andre kort med der, for jammen har du produsert mye vakkert det siste året....
Sitter med tårer i øyene pga siste del av innlegget. Er det ikke "rart" hvordan vi hundeeiere så lett kan sette oss inn i hvordan det er å miste en god firbent venn... Fine Orin.....
Stor nyttårsklem fra Kaia...

Sissel sa...

Her var det mange nydelige kort, skjønner veldig godt at det er vanskelig å velge ut noen få av alt det lekre du lager.
Takk for masse inspirasjon og flotte tutorialer i året som gikk.
Klem Sissel

Wenche sa...

Så mange lekre godbiter, Maya ♥
Her er det inspirasjon i bøtter og spann :)
Gleder meg til å se hva lekkert du lager i 2014.
Klemmmm ♥

Dorte sa...

Smukke kort Maya, for min del kunne du godt ha valgt 15 eller 20 kort til din liste. Det er altid en fornøjelse at se dine kreationer- og de fleste af kortene kendte jeg så godt igen.
Ønsker dig og dine et rigtig godt nytår.
klem Dorte

Torill sa...

Flotte Maya-kort!
Så masse inspirasjon!
Takk for det gamle - gleder meg til å se hva 2014 bringer!
Godt nytt år!

Karen Elise sa...

Du lager så mange fantastisk nydelige kort, så det er ikke lett å plukke ut så få! Men en lekker samling du kan være ekstra stolt av har du valgt ut!
:) Karen Elise

Merete T sa...

Du er bare sååå råflink!!! Jeg er like spent hver gang du legger ut noe nytt, og disse kortene er så flotte!! Godt nyttår!

Karina sa...

What a gorgeous selection of your top 12 cards, Maya. Simply love each one of them and every one is so inspiring. Looking very much forward to your creations in 2014. Wish you and your family a Happy New Year!
Hugs, Karina

Louise sa...

Hei Maya!
Alltså min vän! Du är liksom top notch på det här! Så underbara kort och andra ting du skapat det här året :) Jag fullkomligt älskar din färgläggning och jag föll huvudstupa för nummer 1 bland korten! Jisses - vilken perfektion! Du är fantastisk!

Klem och GOTT NYTT ÅR!

Randi WS sa...

Jeg blir nesten helt blåst av banen av alle de nydelige kreasjonene dine! Du er en stor inspirasjon for meg og fargelegginga di er fantastisk ♡
Tusen takk for all inspirasjon og glede du bringer gjennom bloggen din og i Ett Trykk. Jeg blir så glad av å se på alt det fine du lager!
Varme klemmer

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Populære innlegg