tirsdag 4. november 2008

Tid for te / Time for tea

For leeeeenge siden fikk jeg en bestilling på en te-eske,og nå har jeg endelig fått den ferdig :)
Godt det er lenge igjen av "te-sesongen" *fnis*
Den skulle være i lime-grønt og den skulle være med bling,blomster og gjerne noen av disse glitter sommerfuglene jeg "lager" :)
***********************************
For a while back i got an order to make a tea-box,and now i am finally finished :)
Good thing the "tea-season" isn`t over yet *giggle*
The tea-box was to be lime-green and there must be gemstones,flowers and some of the glitter-butterfly`s i "make" :)

Og slik ble te-esken :) Malt med akrylmaling i flere lag for å få til en lime-grønn farge.
Bokstavene er kuttet ut fra silhouetten,og "te" er kuttet ut i 4 lag og lagt oppå hverandre før jeg har embosset i cuttelbuggen. Da blir det "chipboard" av den :)
Blomster fra prima,med en lime-grønn bling i midten.
Blingswirlene er stemplet med stempel først og deretter påført bling.
Sommerfuglene er ett stempel fra formahantverk som er stemplet opp på transparang med gluepad og deretter strødd glitter over.
********************************************
And this is what the tea-box look like :) I have painted with acrylic paint in several layers and colours to get the lime-green colour.
The letters are cut out from the silhouette,and "te" is cut out in 4 and glued togheter before i embossed it with the cuttlebug. Then it be similar to chipboard :)
Flowers from prima,with a lime-green gemstone in the middle.
The gemstone swirls is first stamped and then i have glued the gemstones one by one.
The butterflies are a stamp from Formahantverk,and i have stamped it with a gluepad on transparancy and added glitter.

Zoomet inn på boksen. Her kommer også papir-blonden frem. Den måtte jeg lime fast med diamond-glaze :)
************************************
Zoomed in on the box. Here you see the paper-lace. I glued it with diamond-glaze :)


Og ettersom jeg var så treg,så fant jeg ut att da pynter jeg insiden også.
hÄnglar & stÄnglar stempel malt med distress inks refillene. Papirene tror jeg er ifra kaiserkraft.
Prima blomster og her har jeg også brukt prima bling :)
tekst fra NSS.
*********************************
The girl who is gonna have this waited so long,so i found out that i would decorate the inside as well.
hÄnglar & stÄnglar motif coloured with Rangers distress ink refills.
The papers i think are from Kaiserkraft.
Prima flowers and bling-swirl :)
The text is from NSS.


Og her er den nyydelige hÄnglar jenta :) I limegrønt og grått. Med en knapp i hårbåndet og glitterlim på kakene (de så jo grønne ut de også *ler*)
*********************************
And here is the beautiful hÄnglar girl :) In lime-green and grey. She has a buttn in her hairband and some glitter-glue on the cakes (They looks green on the pic *laugh*)

Så da gjenstår det bare å få sendt esken i posten,krysser fingre for att mottaker liker denne :)
*************************************
So then it only remains to put this in the mail,cross my fingers and hope she likes it :)

Ha en flotters dag!/Have a great day!
klem fra Maya

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Den esken ble helt nydelig Maya. Sikker på at mottaker blir kjempeglad.

Ha en flott dag!

Hobbyklem fra mamman :-)

Camilla sa...

Denne var kjempefin, Maya! Likte spesielt innsiden faktisk:) Deilige farger nå når det begynner å bli mørkt og hustrig. Nå ble jeg inspirert til å ta fatt på min egen te-eske som har ventet og ventet og vært trehvit i (bokstavelig talt) år og dag... ;) Takk for inspirasjon!

Inspirert hilsen Camilla

Turid Mari sa...

Så herlig te-eska du har laga!! Frisk og delikat!! :)

Før en fantastisk adventskalender du har laga under her!! Tøff idè og nydelig gjennomført!! :D

Klem fra Turid.

Rasofiel sa...

wow! den fineste te-esken jeg har sett <3 Stilig at du kun malte kantene på innsiden grønne. Var stilig at treet viste :D Den som er blitt eier av denne er heldig :D Supertirsdagsklemmmm VyanMica

Lene Aase sa...

Supernydelig eske, liker så godt fargene du har brukt:)

Klem fra Lene:)

Hanne sa...

Nydelig eske i glade farger. Jeg har en sånn eske som venter på å bli dekorert jeg også. Kanskje du ga meg "puffet" til å starte på den nå:)

Ha en fortsatt fin dag!

Lillian sa...

Herlig te-eske, Maya! Freshe farger og spennende pynt! :)

Hege-Annie Simonsen sa...

Oi, så stilig og knæsj farget te-eske!! Denne spriter opp ethvert kjøkken!! :) Nydelig pyntet innside - fargeleggingen din av stempelmotivet er bare skjønn!

Stor klem, Hege

Benedicte sa...

bedre sent enn aldri, vel??? :-)
den var kjempefin...

Benedicte

Linanna DESIGNS sa...

Wow Maya, you have been keeping yourself busy creating such beautiful projects, i love your tea box hun, its stunning. Hugs Linda x

Inger-g sa...

Kjempefin teboks. Går ikke an å ikke like denne, vel!
Ha en fortsatt fin uke:-)

Klem,
inger-g

Kirsten Aune sa...

Så lekker, Maya!! Tenker mottakeren ble blad!!

God klem

angeljakki sa...

Wow this is lovely, such vibrant colours and so classy looking. She will love it for sure x x x

Anonym sa...

Hei Maya!

Jeg surfa bare vilkårlig inn på sida di da jeg var på leiting etter en te-boks - mye fint her! Det jeg lurer på er hvor du fikk tak i te-boksen? Så kan jeg også prøve å få lagd en som er like fin som denne!

Med vennlig hilsen
Lena

Maya sa...

Lena ;
Te-eskene kjøper jeg på cc-hobby :)

Go`klem fra Maya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Populære innlegg